جدیت ایران‌خودرو و مپنا برای تولید خودروهای هیبریدی

 جدیت ایران‌خودرو  و مپنا برای تولید خودروهای هیبریدی

ایکو و مپنا برای برای ساخت و تولید خودروهای هیبریدی یا به قول ایران‌خودرو دورگه جلسه‌ای برگزار کردند تا با بررسی جوانب تولید، تفاهم‌نامه‌ای را تهیه کنند. در این جلسه ایکو از نقشه راه پلتفرمی خود در توسعه خودروهای هیبریدی، روش‌های تامین قطعات و برآورد قیمت صحبت کرد. شرکت مپنا نیز برای همکاری مشترک در زمینه توانمندی‌ها و راهبردهای شرکت به شرح موضوع پرداخت.

به گفته آقای کیانوش پورمجیب، معاون طراحی،‌ توسعه و تکوین محصول IKCO، پلتفرم K132 که قابلیت زیادی برای برقی‌شدن دارد در توسعه ماشین‌های هیبریدی در نظر گرفته شده است. وی افزود:

به گونه‌ای برنامه‌ریزی کرده‌ایم که این خودرو را به سمت صنعتی‌سازی ببریم و اگر زمینه‌های اقتصادی فراهم شود،‌ آماده تولید انبوه هستیم.

وی با اشاره به توامندی‌های شرکت مپنا افزود: اگر خودروی خوب و در سطح استانداردهای جهانی تولید کنیم، می‌توانیم به بازارهای صادراتی هم بیاندیشیم. به گفته پورمجیب اگر همکار مشترک بین مپنا و ایکو شکل بگیرد می‌توان بازه زمانی ۱۸ ماهه را برای تولید خودروی هیبریدی بر اساس پلتفرم K132 پیش‌بینی کرد.

محمدرضا روشنی مقدم مدیرعامل بخش تولید مپنا نیز از آمادگی شرکت برای فراهم ساختن زیرساخت توسعه خودروی هیبریدی برقی به منظور فراهم آوردن تجهیزات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری شارژ خودرو خبر داد. او گفت:

آماده همکاری با خودروسازان در زمینه‌های مورد نظر آنان به‌عنوان توسعه‌دهنده،‌ تامین‌کننده و یا شریک در تامین اجزای کلیدی خودروی برقی هستیم.

به گفته آقای موسی رفان مدیرعامل شرکت مهندسی و ساخت برق و کنترل مپنا (مکو)؛ زیرساخت الکترونیک قدرت و سیستم‌های کنترلی شرکت مکو دارای سابقه و پتانسیل بالایی ست،‌ این شرکت در زمینه زیرساخت در دو بخش سخت‌افزار شارژرها و نرم‌افزارها فعالیت‌های وسیع و متنوعی داشته است. آقای رفان در ادامه از برقی شدن سه خودرو ایران‌خودرو به صورت نمونه صحبت کرد. یکی از آن‌ها تمام برقی، دیگری به صورت برقی و بنزینی و سومی نیز حالت‌های مختلف برقی، بنزینی، هیبریدی و اسپرت دارد. در زمینه هوشمندسازی خودرو نیز اقداماتی صورت گرفته است.

بر اساس صحبت‌های انجام شده در این جلسه قرار شد نمایندگان دو شرکت در زمینه تعیین مشخصات فنی اولین خودروی هیبریدی برقی و مسایل تجاری به نتیجه برسند تا در ادامه مقدمات ساخت چنین محصولی تدوین گردد.

منبع: ikcopress.ikco.ir

اشتراک گذاری

رامین جهان پور

کارشناس عمران هستم. از سال 87 مشغول فعالیت تولید محتوا در حوزه آی تی بودم و هم اکنون در زمینه حمل و نقل می نویسم.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *